Day seven: Do your friends and family know you are trying to lose weight?


Ja. Eller, till viss del. Mina vänner vet inte, förutom ni vänner från bloggen och de som kan läsa mina viktuppdateringar på min facebook, vilket inte är så värst många, bara de närmaste. Jag har sagt till mina närmaste (mamma, pappa, närmaste vänner och pojken jag tycker om) att jag ska försöka gå ner fem, tio kilo för hälsans skull.  Men de har ingen aning vad som verkligen pågår och hur många kilo jag verkligen vill gå ner.

Eftersom jag bor ensam och handlar all min mat själv och inte träffar mina föräldrar eller finaste pojken så ofta så är det inga problem med dem, och mina vänner lär jag inte ha problem med de närmaste tjugo kilonas viktnedgång iallafall, och då snackar vi troligen kring efter nyårsafton. Så tills dess behöver jag inte oroa mig ett dugg, och guuud vad skönt det är!
Kommentarer
klarabella:

<3

johanna:

nej..

johanna lindholm:

nej..

heja elin :

Ja, både och. Fokuserar ju inte på en siffra, utan som sagt mer hur jag ser ut, och jag och min mor har gjort övningar tillsammans hemma och vi är båda ute efter samma sak! Så de förstår nog att jag vill bli "fit'are"

Kathrine:

(Detta ska inte alls låta elakt!!) Det är nog bättre att säga att du ska gå ned 20 kilo istället så att de är "beredda" på det. Det är ju trots allt en hyfsat hälsosam vikt om du går ned 20-30 kilo väl? Och det är ju också för hälsans skull, att gå ned 5-10 kilon gör nog inte jäätte mycket för hälsan. (Som sagt, det ska inte alls låta elakt och jag vet att det kan tas på fel sätt!!!)


Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg?

E-post: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:

Trackback