Day three: Do you count calories? What is your daily calorie goal/allowance?


Nej, jag räknar inte kalorier själv. Mest eftersom jag är jättedålig på matte och aldrig kommer ihåg att lära mig vad saker innehåller utantill. Men jag har en jättebra app i mobilen som heter Shape Up Club. Där skriver jag in all mat jag väger själv hemma eller kommer ihåg att äta, annars chansar jag på ett ungefär.. Jag har inget mål, mer än att ligga under 1600 kalorier som Shape Up har rekommenderat för mig för att jag skall gå ner ett kilo i veckan cirka. :)
Kommentarer
Elvira:

sv: Tack så mycket fina du! <3
Jag tänker göra inlägg med de där frågorna så fort jag orkar. Mår inte speciellt party psykiskt just nu, men så fort jag orkar fixar jag det. <3
Kram!

Ira:

Sv: självklart vill jag det! Hade varit awesome! :)

Linnea:

Sv: Jag förstår precis vad du menar och det är förståligt!Får jag fråga en sak. Är 39 kg ditt mål?

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Bra tips på en app:)

Linnea:

Sv: Det behöver väl inte ta så lång tid, eller?:)

Ellie:

Jag räknar heller inte kalorier så exakt, är för lat hehe...
Fin blogg förresten :)

O:

Är du medveten om många som antagit din utmaning inte alls är i behov utav att gå ner i vikt? Faktum är att de redan är några som är underviktiga.
Självklart kommer dessa personer säkert fortsätta försöka gå ner i vikt oavsett din utmaning men det kanske inte är så bra att uppmana folk till detta som har ärtstörningar? Jätte bra att ta tag i vikten om man har övervikt men några av personerna du länkat satsar ju på bmi under 18.

Svar: Det handlar om att bli hälsosam, inte om att gå ner i vikt. Det är en UTMANING, jag gjorde den för mig själv och Ylva-Li och vi frågade om någon ville hänga på. Det är en hälsosam utmaning, nothing more or less. Kom tillbaka och bitcha när du har skäl för dina argument, puss darling.
forthesimplehearts.blogg.se

2012-07-23
Elin :

Jag räknar inte heller, Dock skulle jag behöva det....


Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg?

E-post: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:

Trackback