if i could read minds, i will read yours


Dieten som jag tänker göra på är ingen diet som jag har hittat någonstans utan jag satt ner i går kväll och försökte tänka ut hur jag vill gå ner i vikt och hur jag tänker nå dit.
 
Första steget är att utesluta allt socker utan låtsassocker, så som i fun light stevia och stevia i kaffet. Det villl säga bakelser, socker i te och kaffe, söta såser, ja, ni förstår vart jag vill komma. Denna inledningsfas kommer att påbörjas i morgon, och steg två i dieten kommer om cirka två veckor, först skall jag bara bli av med mitt sötsug. 
 
Ni som läser, håller ni på med någon diet just nu? I och för sig, veganism är ju en diet också men kan vara väldigt hälsosam, så ni förstår kanske att jag menar saker som Healthy girl Diet och sådant där? 
Kommentarer
johanna:

ingen diet.. försöker att inte äta så mycket kolhydrater, max till ett mål mat om dagen. och socker/godis/etc i lagom mängd.. :)

Anna:

Lycka till och hoppas du kommer tillbaka snart. :)
Jag har ett litet tips för att du ska slippa sötsuget, det är helt rätt att skippa socker såklart, men försök även att låta, bli pasta, bröd (ja, mjöl helt enkelt), samt potatis, som båda två faktiskt har högre GI än socker och kommer få dig sötsugen. Det bästa är att skippa alla kolhydrater under 1-2 veckor, efter det blir det mycket enklare och du kan testa dig fram vilka kolhydrater du kan äta utan att bli sugen på mer.
Är man sockerberoende och vill "avgifta" sig kan det även vara bra att utesluta sötningsmedel, åtminstonde i början, då bara den söta smaken kan trigga insulin & vidare sötsug! Hoppas det går bra iaf, kram!

paulina:

Jag vet inte om jag kan kalla mitt matupplägg för en diet men jag tänker köra på 3-5 små mål utspritt under dagen och göra samma som du; försöka undvika allt socker. Ska försöka dricka mer vatten också. Det är ju alltid bra :)

Nomyy:

Jag försöker "deffa" just nu, även om det går mindre bra för tillfället. Mina dagsmål är att inte äta mer än 800 kcal per dag, men ca 100g proteiner, max 50g kolhydrater.
Det är svårt, men på en vecka gick jag ner nästan 1,5 kg. Men den här veckan har gått mindre bra, så vi får se.

Malin Aurora:

Åh vilken fin bild!


Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg?

E-post: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:

Trackback