flutterby


Ylvali här.
 
Sitter i ett av alla allmäna utrymmen och ordnar och fixar och donar. Mycket att göra för framtida projekt, och ikväll blev utmaningen att hitta en modell. Hittade en underbar kvinna som gärna ställde upp, och hon vore perfekt för jobbet. Det är så mycket jobb bakom en enda bild, men så fort jag ser bilden är det värt allt tusen gånger om.
 
Som jag tidigare berättat har jag, tillsammans med en kläd-designer en utställning nästa vår, som vi ska jobba med under året. Hon ska designa kläder till bilderna och jag ska fota. Konceptet har vi tillsammans kommit på, och är något jag är väldigt nöjd över. För er lite insatta ska vi först göra en modern tolkning av Carl Larsson, sedan i rummet intill en paradox av allt Larsson skapat. Det kommer bli fantastiskt. Jag känner det på mig.
Fått frågor tidigare om man får komma på utställningen, och självklart är ni alla välkomna till norrlands urskogar för att beskåda vårt verk, men jag tror inte att någon faktiskt tar sig hit upp för en utställning av en främling.
 
 
Källan är länkad i bilden.
 
Tänk vad hårt vi kämpade för att hålla fast vid den bild av verkligheten som aldrig existerat någon annan stans än i våra sinnen. Som om vi höll tillräckligt länge skulle det föra dem till liv. Och att vi än idag, inte lärt oss att kämpa mot någon annans mål aldrig leder oss själva framåt. Varför sträva efter att bli smal när det är någon annans dröm som bara är ett frö i ditt sinne? Hold your own, know your name, and go your own way.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg?

E-post: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:

Trackback